Top 10 smoezen

Wist je dat? Eén van de theorieën over het ontstaan van de 1 aprilgrap is, dat deze dag waarschijnlijk is ontstaan omdat mensen die hard op het land moesten werken behoefte hadden aan plagen en lachen. Binnen onze vakgebieden als gerechtsdeurwaarder, jurist en incassospecialist krijgen wij natuurlijk wel eens een smoes te horen wanneer wij vragen naar de betaling.


Mensen komen dan vaak met een creatieve uitleg waarom er nog niet is betaald. Af en toe moeten wij er stiekem best om lachen (en misschien u ook wel). In het kader van 1 april hierbij de Smoezen TOP 10: 


•            Uw mail is in de spam terecht gekomen

•            Ik dacht echt dat ik al betaald had

•            Ik heb geen contract met jullie

•            Ik heb nooit een factuur ontvangen

•            Mijn brieven komen altijd bij de buren terecht

•            Ik ben op vakantie en heb geen goede verbinding

•            Ik krijg mijn brievenbus niet meer open

•            De auto was kapot en die moest ik laten repareren

•            De hond heeft de brief opgegeten

•            Ik ben op vakantie geweest. Ik moest er echt even uit


Heeft u last van betalingsproblemen met een klant?

Neem contact met ons op, wij helpen u graag!


Bel ons

Mail ons

Help, mijn medewerker heeft financiële problemen. En nu?

Als werkgever van een MKB-bedrijf ben je betrokken bij verschillende aspect...

Het belang van een sterke klantrelatie in debiteurenbeheer

Een goede klantrelatie is van essentieel belang. Niet alleen zorgt het ervo...

Ondernemer vaak de dupe van nieuwe wet schuldsanering

Sinds 1 juli 2023 is de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP) aang...

Goede Algemene voorwaarden om juridische problemen te voorkomen

Een juridisch geschil; over het algemeen zit niemand daar op te wachten. Ee...

3 Tips voor Effectief Debiteurenbeheer

Debiteurenbeheer betreft het proces van effectief beheren en opvolgen van o...

Dagvaarden: waarom en wanneer?

De 14-dagen brief

Elke ondernemer heeft wel eens te maken met een debiteur die uw factuur nie...

Begrijpelijke taal door deurwaarders voor debiteuren

In een wereld waar communicatie steeds meer vertrouwt op geschreven woorden...

Vooruit kijken is beter dan verwijten

Onlangs heb ik  een mediation-traject afgerond met twee directeuren van twe...